Spelregelvraag week 20

Spelregelvraag week 20 2019

Vraag 1
Stelling 1: Als een speler een scheidsrechtersbal wint en deze gelijk tegen de paal schiet mag hij de bal niet meer spelen.   Stelling 2: Als er bij een scheidsrechtersbal een overtreding wordt gemaakt voordat de bal de grond heeft geraakt is de hervatting altijd een scheidsrechtersbal.
A
Alleen stelling 1 is goed.
B
Alleen stelling 2 is goed.
C
Beide stellingen zijn goed.
D
Beide stellingen zijn niet goed.
Vraag 1 
Het antwoord had B moeten zijn: Uit een scheidsrechtersbal kun je niet rechtstreeks scoren, maar je mag de bal wel twee keer achtereen spelen of raken. Wordt de bal rechtstreeks in het doel van de tegenpartij geschoten, dan is de spelhervatting een doelschop. Speel je de bal rechtstreeks in je eigen doel, dan is de spelhervatting een hoekschop. Bij een scheidsrechtersbal is de bal pas in het spel als deze de grond raakt. Gebeurt er iets voordat de bal de grond raakt, dan dient de scheidsrechterbal altijd te worden overgenomen. Wel kan de overtreder een persoonlijke straf krijgen.
Er is nog 1 vraag te beantwoorden.
Terug
Grijze blokken zijn reeds beantwoord.
1
Terug