Spelregelvraag week 32

Spelregelvraag week 32 2019

Vraag 1
Team A heeft balbezit op eigen helft. Bij een pass over korte afstand raakt de bal de scheidsrechter en komt in het bezit van team B, dat via een snelle omschakeling direct een veelbelovende aanval kan gaan opzetten. Moet de scheidsrechter hier ingrijpen?
A
Nee, vervelend voor team A dat zo de bal verspeeld wordt, maar de scheidsrechter wordt gezien als 'dood' voorwerp.
B
Ja, hij dient af te fluiten en te hervatten met een scheidsrechterbal voor team A dat zo terug in balbezit komt.
C
Ja, hij dient af te fluiten en te hervatten met een indirecte vrije schop voor team A.
D
Nee, hij hoeft alleen af te fluiten als er hierdoor een directe doelkans ontstaat.
Vraag 1 
Sinds 1 juni 2019 geldt dat een scheidsrechtersbal wordt toegekend als de bal de scheidsrechter raakt en hierdoor ofwel in het doel gaat, hierdoor de tegenstander balbezit krijgt of hierdoor het team dat al balbezit had een veelbelovende aanval krijgt.
Er is nog 1 vraag te beantwoorden.
Terug
Grijze blokken zijn reeds beantwoord.
1
Terug

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *