Spelregelvraag week 34

Spelregelvraag week 34 2019

Vraag 1
Een aanvaller krijgt op 1 meter buiten de rand van het strafschopgebied van korte afstand een opstuiterende bal tegen zijn bovenarm die hij in een natuurlijke houding naast zijn lichaam heeft hangen. Hij controleert de bal en scoort op fraaie wijze in de bovenhoek. Is dit een geldig doelpunt?
A
Ja, aan het doelpunt is geen handsbal voorafgegaan.
B
Ja, hands op deze wijze buiten het strafschopgebied is niet strafbaar.
C
Nee, in deze situatie is het altijd hands, ook al gebeurt het niet opzettelijk.
D
Nee, een bal op de bovenarm is altijd in iedere situatie hands.
Vraag 1 
Sinds 1 juni 2019 geldt dat: Het is altijd een overtreding als een aanvaller de bal met de arm/hand speelt en daardoor scoort of een scoringskans creƫert, ook wanneer dit niet opzettelijk gebeurt.
Er is nog 1 vraag te beantwoorden.
Terug
Grijze blokken zijn reeds beantwoord.
1
Terug

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *