Spelregelvraag week 43

Spelregelvraag week 43 2019

Vraag 1
Omdat het shirt van een speler gescheurd is, gaat hij buiten het speelveld een ander shirt aantrekken. Hij betreedt vervolgens het speelveld om zich bij zijn team te voegen, zonder voorafgaande toestemming van de scheidsrechter. Hoe reageert de scheidsrechter nu?
A
A. Een indirecte vrije schop en een waarschuwing door het tonen van de gele kaart tegen de teruggekeerde speler.
B
B. De scheidsrechter laat gewoon doorspelen.
C
C. Een indirecte vrije schop tegen de teruggekeerde speler.
D
D. De scheidsrechter stuurt de bewuste speler terug naar de zijlijn, controleert vervolgens zijn uitrusting en geeft hem vervolgens toestemming het veld te betreden.
Vraag 1 
Het antwoord is B: Omdat hij het speelveld uit eigen beweging had verlaten om zijn uitrusting in orde te brengen, mag hij ook zo weer terugkeren zonder daarvoor toestemming te krijgen. Had de scheidsrechter hem weggestuurd om zijn uitrusting in orde te maken, dan had hij wel toestemming moeten krijgen om weer terug te keren.
Er is nog 1 vraag te beantwoorden.
Terug
Grijze blokken zijn reeds beantwoord.
1
Terug

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *