Spelregelvraag week 45

Spelregelvraag week 45 2019

Vraag 1
De bal is op het middenveld in het spel. De scheidsrechter ziet nu dat een speler een andere speler binnen het speelveld een klap geeft en onderbreekt het spel. De slaande speler wordt weggezonden door het tonen van de rode kaart. Op welke wijze kan nu het spel worden hervat?
A
A. Met een strafschop of directe vrije schop
B
B. Met een directe vrije schop of een indirecte vrije schop
C
C. Met een strafschop of een indirecte vrije schop
D
D. Met een indirecte vrije schop of een scheidsrechtersbal
Vraag 1 
Het antwoord op de vraag had A moeten zijn: Het slaan van een tegenstander geeft altijd een rode kaart als persoonlijke straf. Omdat hier staat dat de overtreding binnen het speelveld wordt gemaakt, maar niet of het ging om een aanvaller of een verdediger en ook niet of het binnen of buiten het strafschopgebied is gebeurd, kan de spelhervatting zowel een directe vrije schop als een strafschop zijn.
Er is nog 1 vraag te beantwoorden.
Terug
Grijze blokken zijn reeds beantwoord.
1
Terug

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *