Spelregelvraag week 12

Spelregelvraag week 12 2020

Vraag 1
Een doelverdediger heeft de bal in bezit en wil deze naar een medespeler gooien. Echter, in plaats van die medespeler te bereiken gooit hij de bal tegen de scheidsrechter aan. Nog net voordat een tegenstander bij de bal kan komen, raapt de doelverdediger de bal weer binnen zijn strafschopgebied op. Wat moet de scheidsrechter beslissen?
A
A. Affluiten en het spel laten hervatten met een indirecte vrije schop voor de tegenpartij, op de plaats waar de doelverdediger de bal opraapte
B
B. Affluiten en het spel laten hervatten met een indirecte vrije schop voor de tegenpartij, op de plaats waar de scheidsrechter werd geraakt
C
C. Affluiten en het spel hervatten met een scheidsrechtersbal, op de plaats waar de scheidsrechter werd geraakt
D
D. Doorspelen
Vraag 1 
Het antwoord had A moeten zijn: De bal gaat na aanraking met de scheidsrechter niet in het doel, er ontstaat ook geen veelbelovend vervolg, maar de bal komt bij de doelman terug, die de bal echter niet voor de tweede maal in zijn bezit mag nemen, zonder dat de bal door een tegenstander werd gespeeld of geraakt. Bestraffing van het voor de tweede maal spelen van de bal dient te geschieden met een indirecte vrije schop voor de tegenpartij en wel op de plaats waar de doelverdediger de bal voor de tweede maal opraapte.
Er is nog 1 vraag te beantwoorden.
Terug
Grijze blokken zijn reeds beantwoord.
1
Terug

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *