Spelregelvraag week 14

Spelregelvraag week 14 2020

Vraag 1
Als bij een doelschop de bal nog niet buiten het strafschopgebied is, loopt een aanvaller die op het moment van nemen buiten het strafschopgebied stond, de bal (binnen dit doelgebied) tegemoet. Een verdediger loopt met hem mee en geeft hem een schouderduw, terwijl de bal nog niet binnen speelbereik is. Hoe hervat hij het spel?
A
A. Hij laat de doelschop overnemen
B
B. Hij geeft een indirecte vrije schop tegen de aanvaller, omdat hij te vroeg het strafschopgebied betrad
C
C. Hij geeft een strafschop tegen de verdediger, omdat hij een tegenstander reglementair aanviel zonder dat de bal binnen speelbereik was
D
D. Hij geeft een scheidsrechtersbal, omdat beide overtredingen even zwaar zijn.
Vraag 1 
Het antwoord had C moeten zijn: De bal was in het spel op moment dat deze was getrapt en duidelijk bewoog. De aanvaller stond op dat moment nog buiten het strafschopgebied en maakt dus geen overtreding. de verdediger loopt met hem mee, geeft hem een schouderduw, maar omdat de bal niet binnen speelbereik is, is deze schouderduw niet geoorloofd en dient te worden uitgelegd als duwen, wat moet worden bestraft met een strafschop.
Er is nog 1 vraag te beantwoorden.
Terug
Grijze blokken zijn reeds beantwoord.
1
Terug

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *