Spelregelvraag week 38

Spelregelvraag week 38 2020

Vraag 1
 Staande buiten zijn eigen strafschopgebied slaat een verdediger een aanvaller, die in het strafschopgebied staat. Hoe reageert de scheidsrechter, als de bal op het ogenblik van slaan in het spel is?    
A
Rode kaart en een directe vrije schop vanaf de plaats waar de verdediger stond.
B
Rode kaart en een strafschop.
C
Rode kaart een een scheidsrechtersbal op de plaats waar de bal zich bevond toen het spel werd onderbroken.
D
Gele kaart en een scheidsrechtersbal vanwege de triple punishment regel.
Vraag 1 
Het juiste antwoord is B. (blz 55, LotG seizoen 2019-2020) “Een speler, wisselspeler of gewisselde speler wordt van het speelveld gezonden indien hij een gewelddadige handeling begaat.” De plaats van de overtreding is bepalend; deze vindt plaats binnen het strafschopgebied. De scheidsrechter zal het spel hervatten met een strafschop.
Er is nog 1 vraag te beantwoorden.
Terug
Grijze blokken zijn reeds beantwoord.
1
Terug

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *