Spelregelvraag week 7 2019

Spelregelvraag week 7 2019

Vraag 1
Als partij A in balbezit is onderbreekt de scheidsrechter het spel, omdat een toeschouwer op het speelveld is. Hoe en waar moet het spel worden hervat?
A
A. met een scheidsrechtersbal op de plaats waar de toeschouwer het speelveld betrad
B
B. met een scheidsrechtersbal op de plaats waar de toeschouwer stond toen het spel werd onderbroken
C
C. met een scheidsrechtersbal op de plaats waar de bal was toen het spel werd onderbroken
D
D. met een indirecte vrije schop voor partij A op de plaats waar de bal was toen het spel werd onderbroken.
Vraag 1 
Het antwoord had C moeten zijn: Omdat het ingrijpen hier door een toeschouwer is, dient nadat de scheidsrechter het spel hiervoor heeft onderbroken, het spel te worden hervat met een scheidsrechtersbal, en wel op de plaats waar de bal was toen hij het spel onderbrak. Hij zal de aanvoerder van de thuisspelende ploeg verzoeken de toeschouwer van het speelveld te doen verwijderen.
Er is nog 1 vraag te beantwoorden.
Terug
Grijze blokken zijn reeds beantwoord.
1
Terug