close up of an eyeglasses

Spelregelvraag

Vraag 1
Een assistent-scheidsrechter vlagt omdat er sprake is van strafbaar buitenspel. De scheidsrechter mist dit vlagsignaal, maar hij fluit af omdat hij kort hierna een verdediger op de rand van zijn strafschopgebied een tegenstander ziet slaan. Hij loopt in de richting van het strafschopgebied, toont de verdediger de rode kaart en ziet dan dat de assistent-scheidsrechter met de vlag in de lucht staat omdat hij buitenspel heeft geconstateerd. Hoe moet de scheidsrechter nu het spel laten hervatten, als hij akkoord gaat met de uitleg van de assistent-scheidsrechter?
A
A. Met een directe vrije schop op de rand van het strafschopgebied.
B
B. Met een strafschop.
C
C. Met een scheidsrechtersbal op de rand van het strafschopgebied.
D
D. Met een indirecte vrije schop wegens strafbaar buitenspel.
Vraag 1 
Het antwoord had D moeten zijn: De eerste overtreding was dat een aanvaller strafbaar buitenspel stond. Voor het slaan van een tegenstander had hij het spel onderbroken. En omdat hij het spel daarvoor nog niet weer had hervat, moet hij hervatten met een indirecte vrije schop (wegens strafbaar buitenspel).
Er is nog 1 vraag te beantwoorden.
Terug
Grijze blokken zijn reeds beantwoord.
1
Terug

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: