man in gray sweater holding his head with hands

Spelregelvraag

Vraag 1
De nemer van een strafschop onderbreekt vlak voor de bal zijn aanloop, loopt daarna door en schiet de bal op doel. Op het moment dat de nemer schiet, roept de doelverdediger iets naar hem. De bal wordt naast geschoten. Wat beslist de scheidsrechter?
A
A. Indirecte vrije schop voor de doelverdediger en gele kaart voor de nemer
B
B. Indirecte vrije schop voor de doelverdediger en gele kaart voor zowel de doelverdediger als de nemer
C
C. Strafschop overnemen en gele kaart voor de doelverdediger
D
D. Strafschop overnemen en gele kaart voor zowel de doelverdediger als de nemer
Vraag 1 
Het antwoord had C moeten zijn: De nemer is nog bezig met zijn aanloop. Dan mag hij nog even onderbreken en maakt dus geen overtreding op het moment dat hij de bal op het doel schiet. De doelverdediger probeert de strafschopnemer uit zijn concentratie te halen door iets tegen hem te roepen, wat een overtreding is (onsportief gedrag). De doelverdediger wordt bestraft met een gele kaart en de strafschopnemer krijgt een nieuwe kans. De strafschop dient overgenomen te worden, omdat de bal naast het doel werd geschoten.
Er is nog 1 vraag te beantwoorden.
Terug
Grijze blokken zijn reeds beantwoord.
1
Terug

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: