Spelregelvraag week 35

Spelregelvraag week 35 2019

Vraag 1
Na een charge door een verdediger op een aanvaller binnen het strafschopgebied wordt een strafschop toegekend. De verdediger ontvangt hiervoor geen gele of rode kaart. De aanvaller heeft verzorging nodig op het veld, en kan na behandeling het spel hervatten. Hij wil vervolgens zelf de strafschop nemen. Hoe dient de scheidsrechter hier mee om te gaan?
A
Hij staat de aanvaller toe de strafschop te nemen.
B
Hij staat niet toe dat de aanvaller de strafschop neemt omdat hij zojuist verzorging binnen de lijnen van het speelveld heeft gehad.
C
Omdat er geen kaart is getoond zendt hij de aanvaller buiten de lijnen en staat hem toe het veld pas weer te betreden nadat het spel is hervat.
D
Omdat de aanvaller nog niet geheel fit oogt geeft hij de aanvoerder van de aanvallende partij de opdracht om een andere speler aan te wijzen om de strafschop te nemen.
Vraag 1 
Sinds 1 juni 2019 geldt dat: Als een strafschop wordt toegekend, mag de strafschopnemer op het veld verzorgd worden en hij hoeft het veld niet te verlaten.
Er is nog 1 vraag te beantwoorden.
Terug
Grijze blokken zijn reeds beantwoord.
1
Terug

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *