Spelregelvraag week 3

Spelregelvraag week 3 2020

Vraag 1
De doelverdediger neemt een doelschop en trapt deze richting een medespeler, die buiten het strafschopgebied staat. Een aanvaller, die op het moment van spelen van de bal buiten het strafschopgebied staat, ziet dit en onderschept de bal, voordat de bal het strafschopgebied heeft verlaten, met zijn voet en scoort. Wat beslist de scheidsrechter?
A
A. Aftrap na geldig doelpunt
B
B. Doelschop overnemen
C
C. Indirecte vrije schop voor de verdedigende partij
D
D. Directe vrije schop voor de verdedigende partij
Vraag 1 
Het antwoord had A moeten zijn: De bal is in het spel op het moment dat de doelverdediger de bal trapt. De aanvaller staat op dat moment buiten het strafschopgebied, maar mag nu de bal dus al wel aannemen voordat de bal het strafschopgebied heeft verlaten. Er wordt dus nu een geldig doelpunt gemaakt.
Er is nog 1 vraag te beantwoorden.
Terug
Grijze blokken zijn reeds beantwoord.
1
Terug

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *